« »
 
[]« Decevisset » (par P. Carpentier, 1766), dans du Cange, et al., Glossarium mediae et infimae latinitatis, éd. augm., Niort : L. Favre, 1883‑1887, t. 3, col. 022c. http://ducange.enc.sorbonne.fr/DECEVISSET
DECEVISSET, pro Decessisset in vet. Glossar. ex Cod. reg. 7613 : Decevisset, pedem retraxisset. Nostris Déceverer, Décevrer, Désevrer et Dessevrer, pro Separare, divellere, disjungere : unde Dessevraille, Dessevranche, Dessevrée, Dessevrement, sejunctio, distractio, divortium, et Désevrance, clades, strages. Glossar. Lat. Gall. ann. 1352. ex Cod. reg. 4120. Abdigare, Déceverer. Vita. S. Ludov : edit. reg. pag. 350 :
Frere Legier,... qui [] estoit mesel et estoit en une meson, Dessevré des autres.
Chron. S. Dion. tom. 7. Collect. Histor. Franc. pag. 132 :
Escommeniez et Désevrez de la compagnie de sainte eglise.
Lit. remiss. ann. 1368. in Reg. 99. Chartoph. reg. ch. 450 :
Depuis par le consentement desdis conjoins et d'aucuns leurs amis, furent Décevrez et separez li un de l'autre. Il puet bien avenir que un mariages est Dessevrés par sainte eglize, quant au lit ; et ne pourquant les enfans que il orent, quand il furent ensamble, si ne sont pas prouvé pour batart : si comme quant aucuns pourcache le Dessevrement de sa fame, pour che que il l'a trouvé en pechié de fornication, ou la fame de son mari, por che que elle li a trouvé. En tel cas les puet bien sainte eglize Dessevrer ; et si ne sont pas les enfans batars, que il orent devant le Dessevrée ; mes se la fame eut enfans puis le Dessevrement, il sont batart ; et ne pourquant cheste maniere de Dessevranche, etc.
apud Bellomaner. MS. cap. 18. Lit. remiss. in Reg. 127. ch. 59. ann. 1385 :
Le suppliant fery ledit Perrin du trenchant de son coustel sur l'oreille, duquel cop il lui Dessevra ladite oreille de la teste.
Poema inscriptum la Mapemonde MS. cap. 30 :
Puisque biens et maus sont contraires,
Entre deux convient un moyen
Pour dessevrer le mal du bien.
Guill. Guiart. ad ann. 1249 :
Sont mors à cette Désevrance
Deus amiraus de grant puissance.
Sermo Roberti de Sainceriaux de morte S. Ludov. :
Mors, moult parfus vilaine, quant tu n'i preis garde,
Cil qui tant biens faisoit, tu l'ocesis sans faille ; ...
Par vos ot la roine moult dure Dessevraille.
Vide infra Dissire et Seperalitas.