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[]« Merere alicui » (par C. du Cange, 1678), dans du Cange, et al., Glossarium mediae et infimae latinitatis, éd. augm., Niort : L. Favre, 1883‑1887, t. 5, col. 353b. http://ducange.enc.sorbonne.fr/MERERE
MERERE Alicui, Remunerari, seu potius beneficium agnoscere, Reconnoitre un bienfait, Meriter envers quelqu'un. Capitula Caroli C. tit. 16. cap. 7 :
Quia nulli de ista causa volet reputare, sed totum ex corde dimittere, quod in illius persona in ista commisit, et suum servitium, quod illi et ante fecit, et adhuc Deo juvante faciet, debite et rationabiliter vult illi Merere.
Tit. 21. cap. 2 :
Deus omnipotens nobis donet, ut vestram fidelitatem et vestrum adjutorium, quæ semper contra nos cum omni Barnatu demonstrastis, vobis sic Merere possimus, sicut antecessores nostri vestris antecessoribus in bene Meruerunt, et nos vobis cum omni bonitate volumus commerere.
Merir, apud nostrates Poetas. MS. :
Avoit un chastelain servi,
Encor ne li avoit Meri
Li service qu'il li fesoit,
Pour avoir armes le servoit.
MS. :
Et dient tous, bien veigniez, Sire,
Et il respont Dieux le vous mire.
Idem :
Dieux vous Merise c'est servise,
Dont joie avez en mon cuer mise.
MS. :
Dieu le vous sçaura bien Merir.
Vide Remerire.
P. Carpentier, 1766.
Nostris Mérir et Mériter, eadem acceptione.[] Chron. S. Dion. tom. 3. Collect. Histor. Franc. pag. 244 :
Pour ce le menaçoit forment, et disoit que se il pooit jamés recouvrer la grace le roy, il li Mériroit ceste bonté.
Ubi Aimoin. lib. 3. cap. 65. ibid. pag. 97 :
Similem ei retribueret vicissitudinem.
Quod nos diceremus :
Lui rendroit la pareille.
Christ. Pisan. in Carolo V. part. 2. cap. 14.
Le benoist Filz de Dieu lui vueille Mériter
. Froissart. vol. 2. cap. 94 :
Dieu le vous vueille Mériter au corps et à l'ame.
P. Carpentier, 1766.
Merere Alicui, Officium præstare, Gall. Rendre service, faire plaisir. Lit. remiss. ann. 1386. in Reg. 134. Chartoph. reg. ch. 52 :
Idem exponens respondit, quod revera ipse satis habuerat agere et multum passus fuerat in solvendo suam partem, adeo quod non posset ipsum juvare ad solvendum suam partem antedictam. Super quibus idem Chabertus multum ad hoc indignatus.... dixit, quod postquam eum juvare nolebat in solutione prædicta, ipse volebat quod eorum amor dissolveretur ; ..... qui exponens sibi gratiose respondit, quod sibi valde displicebat si eorum amor segregaretur, et quod sibi non forefaceret, quia non ei Meruerat.
Vide supra Merentum.