« »
 
[]« Cessatio » (par P. Carpentier, 1766), dans du Cange, et al., Glossarium mediae et infimae latinitatis, éd. augm., Niort : L. Favre, 1883‑1887, t. 2, col. 279c. http://ducange.enc.sorbonne.fr/CESSATIO
CESSATIO, nude, Interdictum, censura ecclesiastica, cujus vi a divinis cessatur ; Ces, Cex et Cez, nostris. Vide Cessus 1. Stat. Fulcraudi Bitur. archiep. ad calcem stat. S. Flori MSS. fol. 70. v° :
Cumque indicitur Cessatio per judicem ecclesiasticum in aliquo loco, ideo quia persona ecclesiastica per secularem judicem detinetur ; ponitur temporalitas ecclesiastica ad manum secularem, et sic posita detinetur cum saysina viva, quousque dicta Cessatio sit amota.
Charta ann. 1361. in Reg. 91. Chartoph. reg. ch. 325 :
L'évesque de Noyon avoit fait Cez en la terre du conte de Dampmartin
. Arest. ann. 1376. ex Reg. 109. ch. 302 :
Avoit le conte de Retest fait prendre pas ses genz et officiers de sa conté les bestes ou proye de la ville de Paure ; et pour ce tres reverent pere en Dieu, feu mons. Jehan de Craon, lors arcevesque de Reins, ses officiaulx ou autres ses officiers eussent mis le Cés en ycelle ville et en aucunes autres de ladide conté, et le gouverneur et autres officiers dudit conte en saditte conté de Retest excommeniez... Par lequel arrest fu dit que ledit arcevesque osteroit ledit Cés, et absouldroit ledit gouverneur et autres officiers.
Lit. remiss. ejusd. ann. in Reg. 110. ch. 104 :
L'arcevesque de Besançon eust fait mettre le Cex en la ville de Moyrent, dont ledit abbé, qui de ce se senti agrevé, appella à court de Rome où il ala, et y poursuy saditte appellation tant et si longuement, qu'il obtint sentence pour lui contre ledit arcevesque.
Aliæ ann. 1390. ex Reg. 138. ch. 183 :
L'évesque de Lengres fist mettre le Cez audit Bar, qui dura par huit jours.
Hinc Cesser, a divinis cessare, in Charta Jacobi dom. de Saus ann. 1246. ex Reg. 93. ch. 291 :
Et se sorsailloie de ces choses dessus nommées,... ge pri et riquier lou doian de Sauz, qui que il soit, que il Cessoit en la ville de Sauz, jusqu'à tant que li sires eust adrecié lou tort, que il feroit à ceulz de la franchise.