« »
 
[]« Malleti » (par les Bénédictins de St. Maur, 1733–1736), dans du Cange, et al., Glossarium mediae et infimae latinitatis, éd. augm., Niort : L. Favre, 1883‑1887, t. 5, col. 198a. http://ducange.enc.sorbonne.fr/MALLETI
MALLETI, Gall. Maillotins, a malleis quibus dimicabant, sic dicti seditiosi quidam sub Carolo VI. Rege Franc. ann. 1413. Vita Clementis VII. PP. apud Bosquetum :
Eodem fere contextu quo et præmissa invaluerunt, eis similia cives Parisienses machinati sunt attentare : quorum directores et promotores esse decreverant illos qui Malleatores seu Malleti vulgariter nominantur : sed eis deductis ad notitiam Regis, quotquot ex eis culpabiles inventi sunt, morte damnati, aut bonis spoliati, aut in exilio damnati fuerunt. Rabelais
lib. 4. cap. 36 :
Et à bon droit est jusques à present de prudence grandement loué Charles Roy de France, sixieme de ce nom, lequel retournant victorieux des Flamans et Gantois en sa bonne ville de Paris, et au Bourget en France, entendant que les Parisiens avec leurs Maillets, dont furent surnommez Maillotins, estoient hors la ville issus en bataille, jusques au nombre de vingt mille combattans, n'y voulut entrer.
Vide Menagii Origin. Gall. in voce Maillotins, et infra Malleus.
P. Carpentier, 1766.
Horum originem nominisque rationem prodit Ordinatio ejusd. reg. ann. 1382. 27. Jan. ex Memor. E. Cam. Comput. Paris. fol. 73. v°. :
Comme assez tost apres le trespassement de nostre tres cher seigneur et pere, que Dieux absoille, les aides, qui à son temps avoient cours en nostredit royaume pour la défense d'icellui, et mesmement en nostre ville de Paris, eussent été abatuz de fait et mis au néant par certaine commotion de peuple faite à Paris par plusieurs gens de male voulenté et desordonnée, et les boistes de noz fermiers abatuez et despéciez ; et depuis ce en l'année derniérement passée, les bourgois, manans et habitans de nostredite ville, ou a plus grant et saine partie d'iceulx, nous eussent accordé avoir cours en nostredite ville de Paris pour la défense de nostre royaume certains aides communs,..... plusieurs des manans et habitans de nostredite ville,... pour empeschier le cours desdiz aides,... se feussent asemblez ès halles de nostredite ville et y tué et murtry aucuns qui estoient ordonnez et commis sur le fait desdiz aides... Et apres se feussent transportez en la maison de la ville et d'icelle rompu les portes, huys et coffres, et prins grant quantité de Maillez qui y estoient, lesquelz Hugues Aubriot jadiz prevost de Paris avoit fait faire du commandement de nostre tres cher seigneur et pere, que Dieux absoille : et aussi eussent tué et murtry aucuns de nos officiers... Et avecques ce aient fait, commis et perpétré plusieurs autres désobéissances, rebellions, monopoles, crimes et malefices,... depuis ledit premier jour de Mars jusques au Dimenche second jour de ce présent mois de Janvier que nous venismes en nostredite ville de Paris.
Lit. remiss. ann. 1383. in Reg. 123. Chartoph. reg. ch. 120 :
Le premier jour de Mars l'an 1381. que la commotion fut a Paris.... de ceux qui couroient lors parmi ladite ville de Paris, que on dit Maillés.
Dehinc quivis factiosi, Mailliés nuncupati, ut colligitur ex aliis Lit. ann. 1397. in Reg. 152. ch. 236 :
Lequel sergent dist que c'estoit [] grant dommage que lesdis de Dieppe n'avoient les testes coppées,... qu'ils n'estoient que hareleux, traitres, rebelles à nous et faux Mailliés.